DIALOG cu VIOREL IUGA – Iov 5:18, versetul care a dat o teologie greșită

El face rana și tot El o leagă; El rănește, și mâna Lui tămăduiește.”  (IOV, 5:18)

 Dar, când a venit Chifa în Antiohia, i-am stat împotrivă, în față, căci era de osândit. (Galateni 2:11)

 Nu sunt vânător de greșeli, dar de această dată profit de ocazie ca să aduc la adevărata lumină această expresie în mod fals pusă în contul lui Dumnezeu, “El face rana și tot El o leagă.” 

Am urmărit cu deosebit interes emisiunea înregistrată  Despre Familie | Dialog cu Viorel Iuga având în prim plan o familie deosebit de minunată, aceea a pastorului Beniamin Poplăcean, un nume binecunoscut în Biserica Baptistă din România (slujind la Sibiu). Spre sfârșitul acestui dialog (min. 46) mie mi s-a ridicat o minge la fileu, tocmai potrivită să trag un luuuung de linie. Și, fiindcă tocmai această problemă stopează vitalitatea bisericii, e de bon ton să împărtășim cu toții revelația primită de la Domnul. Dar, după ce a vorbit de munca frumoasă și fructuoasă de la Comunitatea regională baptistă, pastorul Poplăcean a făcut o foarte scurtă paralelă cu slujirea avută la Uniune:

– Dacă ar fi să scriu viața mea, și dacă aș avea libertatea s-o scriu cum hotăresc eu, nu cum ar hotărî altcineva, cred că anii [timpul slujirii] de la Uniune nu i-aș mai introduce în “viața mea”. Asta ți-o spun ție Viorel că ești acolo! Cred că și acel timp a fost o experiență în care am putut să învăț anumite lucruri, dar cu multe frustrări.

– Da, da – intervine Viorel Iuga – dar cu mângâierile Domnului… El face rana și tot El o leagă. Deși la “noi” versetul se traduce altfel. Când vorbim de noi: “El face rana și tot El o leagă”; iar când vorbim de alții: “Frații o fac și Domnul s-o lege” – interesantă teologie.

– O leagă Domnul -spune Lenuța Poplăcean.

– O leagă Domnul, oricum! – completează Viorel Iuga

De altfel, ceea ce doresc să clarific aici, e o chestiune greșit înțeleasă  în percepția creștinătății baptiste și penticostale. Și, lucru curios, pentru mult mai puțin, frații ar fi fost acuzați de blasfemie, dar această stare negativă, e generalizată, și este proclamată zilnic fără să fie și taxată corespunzător.

 Expresia biblică “El face rana și tot El o leagă“, apare într-un context mai larg, acolo unde Elifaz, unul dintre prietenii lui Iov, își începe vorbirea lui.

De la cine provine boala: de la Domnul sau de la diavol?

Ca să putem răspunde la această întrebare legitimă, trebuie să mai avem în vedere alte două întrebări (vezi cartea VINDECAREA, dreptul oricărui creștin de Tiberiu Andrei IONESI – Oradea: Creatio, 2020- Editare prof. dr. Bianca Tonț – cap 4 din carte

  1. Este Dumnezeu un Dumnezeu Suveran care controlează toate lucrurile?
  2. Cum poste diavolul să se pună între voia Domnului și împlinirea ei?

Dragă Viorel, pentru a fi mai convingători în a clarifica că această stare e de dorit să înceteze (și să-i dăm lui Dumnezeu ce este a Lui Dumnezeu și Vrăjmașului viclean ce-i aparține), te rog să-mi îngădui să improvizez un dialog cu tine

Să studiem puțin prima întrebare. Care este natura lui Dumnezeu în privința suveranității? Dar, înainte de toate ce înseamnă suveranitate, ca să știm dacă Dumnezeu este Suveran sau nu? Conform dexonline.ro, suveranitate înseamnă care este deasupra tuturor, cu o mare autoritate, care are autoritate supremă, independent etc. Cu această definiție suntem de accord, însă mediul traditional exprimă suveranitatea lui Dumnezeu astfel: “Dumnezeu controlează toate lucrurile. Nimic nu se întâmplă fără voia lui și orice se întâmplă pe pământ, de la cutremure și boli până la faptul că oamenii sunt demonizați, toate aceste lucruri sunt de la Domnul care, în înțelepciunea Sa peste măsura noastră de înțelegere, a îngăduit acestea spre binele nostru. Tot ce se întâmplă pe pământ se întâmplă doar dacă îngăduie Dumnezeu. Dacă se întâmplă să fie boală înseamnă că aceasta este voia Lui și dacă El nu ar vrea să fie boală, atunci nu ar permite boala pe pământ.” Această definiție a suveranității nu mai este din dicționar.

-Viorel, dacă tu crezi că Dumnezeu controlează lucrurile care se întâmplă și nimic nu se întâmplă fără voia Lui, asta înseamnă că atunci când cuplurile divorțează este pentru că Dumnezeu vrea ca acel divorț să lucreze spre binele creștinilor. Când familiile se destramă, acea tragedie, de fapt, lucrează spre binele lor. Sau, mai profund, atunci când tu păcătuiești, tu nu păcătuiești, că ai vrut tu, ci pentru că așa a vrut Dumnezeu, că dacă El ar fi vrut să nu păcătuiești, de ce a îngăduit ca tu să păcătuiești?

-Tibi, dar asta e absurd!

-Exact.

Dacă tu crezi că toate lucrurile sunt îngăduite de Dumnezeu înseamnă că și atunci când tu păcătuiești este din cauză că Dumnezeu, în înțelepciunea Lui, a îngăduit să cazi în păcat pentru ca tu să înveți o lecție din ea.  Sau poate Domnul vrea ca și păcatul să lucreze împreună cu celelalte lucruri spre binele celor ce iubesc pe Dumnezeu.

-Sau… fii atent acum, fii foarte atent! Sper să înțelegi. Dacă Domnul controlează toate lucrurile și doar ce voiește El se întâmplă pe Pământ înseamnă că și boala pe care o ai este de la Domnul.

-Și nu e normal așa? Face diavolul ce vrea? Doar dacă Domnul îngăduie să fiu bolnav voi fi cu adevărat, dacă nu, nu. Prin urmare, cam așa cred. Boala este îngăduită de Domnul. Este scris: Domnul face rana și tot El o leagă!

-Bun… în regulă. Hai să analizăm această încredințare pe care o ai. Dacă e așa trece probele pe care ți le voi da, atunci tu ai dreptate. Dacă afirmația ta se va autodistruge după următoarele probe, atunci vei dori să afli adevărul cu privire la acest subiect. Hai să ne judecăm!  Deci ce vine de la diavolul, tu trebuie să respingi. Corect?

-Corect.

-Ce vine de la Domnul tu trebuie să primești, nu să respingi. Corect?

-Corect.

– Ai spus că boala vine peste tine deoarece o îngăduie Domnul.

-Exact.

-Deci dacă tu spui că Dumnezeu îți dă o boală ca să te pedepsească sau ca să înveți o lecție sau ca să ți se curețe mlădița sau ca să ți se curețe zgura de pe tine, atunci orice s-ar întâmpla în viața sau în trupul tău, tu nu ai voie să te împotrivești Domnului, bolii sau necazului. De accord?

-Da… Aaa, ia stai!

-Stai, că nu-i gata! Viorel, dacă boala vine de la Domnul, iar tu spui că nu este voia Lui ca tu să fii vindecat acum, spune-mi, te rog, de ce mergi la doctori?

-Ăăă…

-De ce iei medicamente?

-Păi, nu… stai puțin…

-De ce iei calmante?

-Ăăă… păi…

-Dacă Dumnezeu ți-a dat o durere pentru cine știe ce scopuri, de ce îi respingi voia? Dacă tu spui că a fost voia lui Dumnezeu ca tu să îți rupi o mână, scuză-mă, dar de ce mai mergi la doctor să ți-o pună în ghips? Nu tu spui că scrie în Biblie că El face rana și tot El o leagă?! Dacă tu crezi din toataă inima că Domnul a îngăduit să îți rupi mâna, te rog să nu te duci la doctor să ți-o pună la loc! Stai așa cu ea și așteaptă izbăvirea Lui! Așa ai spus că scrie în Biblie, că El face rana și tot El o leagă. Haide, să fiu mai direct! După spusele tale și după cum înțeleg eu din interpretarea ta din Scriptură, Dumnezeu urmează cândva să îți punăîn ghips sau să îți pună cumva mâna la loc.

-La asta nu m-am gândit…

-Să-ți mai pun câteva întrebări! Dacă tu dintr-odată te-ai îmbolnăvit de cine știe ce boală, de ce te duci la doctor ca ei să te vindece, să-ți dea medicamente? Viorel, fratele meu drag, adineauri ai afirmat cu multă seriozitate că Dumnezeu dă boala și tot El o ia. Corect?

-Da și care ar fi întrebarea de bază?

-Dragă Viorel, de ce ești așa sigur că Domnul dă boala, iar, când este vorba că el ți-o ia, tu fugi la doctori? Unde îți este consistența în ce spui, credința aia cu care spui că Domnul îți dă boala? De fapt, vreau să ți-o spun cât mai direct posibil. Vreau să vorbim pe față! Dacă tu crezi cu adevărat că Dumnezeu vrea să fii bolnav, de ce te mai rogi Domnului să te vindece? De ce anunți frații să se roage pentru tine? De ce te afli (tu sau cei din biserica ta) pe lista de bolnavi pentru rugăciune ca Domnul să te/îi vindece? Dacă ești așa de încrezător de faptul că Dumnezeu îți dă boala pentru a împlini o pedeapsă sau pentru a te curăți, atunci tu ar trebui să taci, să rabzi și să aștepți îndurarea Domnului. Nu ai voie să mergi la doctor, nu ai voie să iei calmante, nu ai voie să iei tratamente, nu ai voie să te rogi Domnului să îți ia boala, ci trebuie să aștepți cu răbdare, în tăcere, ca El să îți lege rana!

-Aaaaaah!!! Afirmația mea! Afirmația mea! Praful s-a ales de ea!

-Deci nu a rezistat probelor, așa-i?

-Dar nu am fost confruntat niciodată în acest mod… și chiar nu m-am gândit la așa ceva!

-Viorel, sunt nevoit să fac și eu ca Ieremia. Trebuie mai întâi să dau la o parte din drum orice concepție greșită cu privire la boală și vindecare. Iată, pun Cuvintele Mele în gura ta. Iată, astăzi te pun peste neamuri și peste împărății, ca să smulși și să tai, să dărâmi și să nimicești, să zidești și să sădești. Ieremia 1:9-10.

Înainte de a sădi, înainte de a planta, înainte de a zidi, Ieremia a fost pus să taie, să smulgă și să nimicească ce era rău. La fel este și în domeniul vindecărilor. Sunt nevoit înainte de a zidi, să dărâm ce a construit vrăjmașul în ultimele decenii între creștini. Trebuie să iau mai întâi versetele ce le-a folosit fără rușine și le-a manevrat cum a vrut el, să explic de ce nu este așa cum se crede, ca apoi să arătăm adevăratele principii ale lui Dumnezeu cu privire la boală și vindecare. Așa că, pentru început vom distruge concepțiile greșite despre vindecare și eliberare. S-ar putea să fie dureros, dar dacă ne vor sta în minte toate aceste lucruri slabe, nu vom putea să lăsăm adevărata lumină să ne pătrundă. Dacă te vei lăsa modelat de Cuvântul Domnului vei fi mulțumit de lucrările pe care le va face Dumnezeu cu tine.

Sunt așa de supărat pe învățătura care spune că Domnul dă boala încât atunci când cineva îmi spune din nou acest lucru, îl înțeleg tot mai mult pe Pavel care spunea că în vremurile din urmă tot mai mulți se vor alipi de învățăturile dracilor, iar una din învățăturile lor este aceasta: Domnul face rana și tot El o vindecă.

-Poftim?! Tibi dragă, dar așa spune Dumnezeu în Scriptură! Cum adică?

-Vei fi surprins, Viorel, deoarece vei observa cu ochii tăi că lucrul acela nu l-a spus Dumnezeu. Dar până să deschidem acolo, vreau să te întreb: știi că Biblia poruncește tăierea împrejur?

-Da.

-Te-ai tăiat împrejur?

– Glumești? Cum adică? Normal că nu!

-Nu te-ai tăiat? Cum așa? Doar este scris în Vechiul Testament să te tai împrejur! Ai uitat că toată Scriptura este insuflată și de folos ca să învețe?

-Mda, dar…

-Știai că mai scrie în Biblie că nu ai voie să mănânci carne de porc? Ai mâncat vreodată?

-Pe bune, Tibi?! Normal că am mâncat, toată lumea mănâncă!

-Poftim?! Ai mâncat carne de porc?! Măi, Viorel, tu când ai fost la mărturisire ultima data?

          Sper că ai înțeles ce vreau să spun – trebuie să vezi când, cui și cine a spus acele lucruri în Biblie. De exemplu, cartea Iov spune multe lucruri, printre care și: Blestemă pe Dumnezeu și mori! Ai curajul să spui că aceasta este voia lui Dumnezeu revelată pentru învățătura noastră? Adică, vezi Doamne, scrie dar nu Domnul ne spune asta, ci diavolul!

          -Bineînțeles! Păi, ce să credem, că ne învață Dumnezeu să luptăm împotriva Lui?

          -Bravo! Așadar care este motivul pentru care noi nu credem asta? Pentru că știm cine a spus acest lucru și știm că este împotriva naturii divine ceea ce a rostit.

De aceea, să vedem împreună cine a spus în Iov 5:18Dumnezeu face rana și tot El o leagă. Dacă vrei, ar fi mult mai bine să citești tot pasajul următor ca să vezi exact cum scrie. Contextual este acesta. Elifaz începe să-i vorbească lui Iov, iar acum, îi povestește cum într-o noapte a avut o vedenie, iar în acea vedenie i-a apărut în față un duh care l-a învățat tot felul de lucruri. Îți recomand să citești aici ca să vezi cum ar fi să citești Biblia fără versete, fără tăieri și aliniate. E mult mai ușor de înțeles.

“Un cuvânt s-a furișat până la mine, si urechea mea i-a prins sunetele ușoare. In clipa când vedeniile de noapte frământă gândul, când oamenii sunt cufundați intr-un somn adânc, m-a apucat groaza si spaima, si toate oasele mi-au tremurat. Un duh a trecut pe lângă mine… tot părul mi s-a zbârlit ca ariciul… Un chip cu o înfățișare necunoscută era inaintea ochilor mei. Si am auzit un glas care șoptea incetișor: «Fi-va omul fără vină inaintea lui Dumnezeu? Fi-va el curat inaintea Celui ce l-a făcut? Dacă n-are incredere Dumnezeu nici in slujitorii Săi, daca gasește El greșeli chiar la ingerii Săi, cu cât mai mult la cei ce locuiesc in case de lut, care isi trag obârșia din țărână si pot fi zdrobiți ca un vierme! De dimineață până seara sunt zdrobiți, pier pentru totdeauna si nimeni nu tine seama de ei. Li se taie firul vieții: mor si tot n-au căpătat înțelepciunea! Strigă acum! Cine îți va răspunde? Căruia dintre sfinți ii vei vorbi? Nebunul piere ucis de mânia lui, prostul moare ucis de aprinderea lui. Am văzut pe un nebun prinzând rădăcina; apoi deodată i-am blestemat locuința. Fiii lui n-au noroc, sunt călcați in picioare la poartă, si nimeni nu-i scapă! Secerișul lui este mâncat de cei flămânzi, care vin să-l ia chiar si din spini, si averile lui sunt inghițite de oameni insetați. Nenorocirea nu răsare din țărână, si suferința nu incolțește din pământ. Omul se naște ca să sufere, după cum scânteia se naște ca să zboare. Eu aș alerga la Dumnezeu, lui Dumnezeu i-aș spune necazul meu. El face lucruri mari si nepătrunse, minuni fara numar. El varsa ploaia pe pamant si trimite apa pe câmpii. El inalță pe cei smeriți si izbăveste pe cei necăjiti. El nimiceste planurile oamenilor vicleni, si mâinile lor nu pot să le implinească. El prinde pe cei intelepti in viclenia lor, si planurile oamenilor inselatori sunt răsturnate: dau peste intuneric in mijlocul zilei, bâjbâie ziua în amiaza mare ca noaptea. Astfel, Dumnezeu ocroteste pe cel slab impotriva amenințărilor lor si-l scapă din mâna celor puternici. Asa incât nădejdea sprijină pe cel nenorocit, iar făradelegea își închide gura. Ferice de omul pe care-l ceartă Dumnezeu! Nu nesocoti mustrarea Celui Atotputernic. El face rana și tot El o leagă; El rănește, și mâna Lui tămăduiește. De șase ori te va izbăvi din necaz si de șapte ori nu te va atinge răul. El te va scăpa de moarte in vreme de foamete si de loviturile săbiei in vreme de război. Vei fi la adăpost de biciul limbii, vei fi fără teamă când va veni pustiirea. Vei râde de pustiire ca si de foamete si nu vei avea să te temi de fiarele pământului. Caci vei face legamant pana si cu pietrele campului, si fiarele pământului vor fi in pace cu tine. Vei avea fericire in cortul tău, iti vei găsi turmele intregi, iti vei vedea sămânța crescându-ți si odraslele inmultindu-se ca iarba de pe câmp. Vei intra in mormânt la bătrânețe, ca snopul strâns la vremea lui. Iată ce am cercetat si asa este! Ascultă, ca sunt spre folosul tău!»Iov 4:12-5:27

Așadar, Elifaz începe cuvântarea, iar după o introducere scurtă povestește despre o experiență pe care a avut-o într-o noapte. Atunci a avut o viziune. În momentul când el a avut vedenia, scrie în versetul 14: m-a apucat groaza și spaima și toate oasele mi-au tremurat, iar în versetul 15 spune clar cine provocase acea vedenie și acea groază lui Elifaz: un duh, un duh… a trecut pe lângă mine. Tot părul mi s-a zbârlit ca ariciul. Un chip cu înfățișare necunoscută era înaintea ochilor mei și am auzit un glas care-mi șoptea încetișor. Aici sunt puse două puncte și se deschid ghilimelele, ceea ce înseamnă că de la Iov 4:17 până la Iov: 5:27 vorbește un duh, un duh al întunericului. Dacă vă aduceți aminte, mai târziu, în Iov: 26:4, Iov îl întreabă pe Bildad: Al cui duh vorbește prin tine? E dovada că pe vremea lui Iov oamenii erau conștienți de realitatea demonilor.

          Să continuăm textul nostru din Iov 4, după cum am spus, următoarele 32 de versete sunt vorbele unui demon.  Te rog să reții astsa!

-Nu am realizat niciodată asta!

-Cred, însă acum, hai să vedem împreună cum se folosește diavolul de versetele din Biblie ca să înșele oamenii.

Iov 4:17 Fi-va omul fără vină înaintea lui Dumnezeu? Observă, te rog, cum aduce condamnare omului credincios. Exact ceea ce face diavolul: acuză și condamnă.

Iov 4:18 Dacă găsește El greșeli chiar și în îngerii Săi… În cine a găsit Dumnezeu greșeli? În diavolul!

Câteva versete ma jos, în Iov 5:1, el spune ceva și mai șocant: Strigă acum, cine-ți va răspunde? Aici aduce deznădejde: “Haide, strigă, cine crezi că te bagă în seamă?!” Dumnezeu ar spune așa ceva? Ar spune Domnul cuiva așa ceva în necazul lui? I-ar spune Domnul lui Iov: “Strigă acum, cine-ți va răspunde?” Niciodată! Acestea nu sunt cuvintele Domnului!

Iov 5:3 Am văzut pe un nebun prinzând rădăcină și i-am blestemat locuința. Vezi cât este de clar? Un înger al întunericului, care își bătea joc de oameni și îi blestema. Este scris acolo ce a pățit omul acela din cauza blestemelor acestui duh. 

Iov 5:8, este un verset cheie pentru diavol. Dacă noi credem versetul acesta pe cuvânt și nu ne abatem de la el, diavolul va lucre fără probleme. Fii atent! Pe de o parte, Dumnezeu ne spune În Iacov 4:7 Supuneți-vă lui Dumnezeu, iar în al doilea rând, împotriviți-vă diavolului și el va fugi de la voi. Deci, ca diavolul să fugă de la tine, trebuie să faci două lucruri, nu doar unul! Trebuie și să i te împotrivești, după cum am învățat în capitolul precedent, adică prin poruncire în Numele lui Isus. Pe de altă parte, diavolul, aici în Iov 5:8, spune astfel:   Eu aș alerga la Dumnezeu, lui Dumnezeu i-as spune necazul meu!Lui Dumnezeu i-aș spune necazul meu. El face lucruri mari și nepătrunse, minuni fără număr. Cât e de viclean diavolul! El recomandă oamenilor să aducă toate problemele și necazurile înaintea Domnului, iar mai apoi să aștepte… Să nu i se împotrivească lui cumva! Să aștepte… că El face minuni fără număr, că El face lucruri mari! Dar să nu cumva să i te împotrivești lui că îi strici planurile…  Oh, viclean ce ești, diavole, dar ți s-au dat pe față planurile!

În concluzie, asta vrea diavolul să faci: să îi spui Domnului necazul tău și să nu mai faci nimic altceva. Roagă-te, postește, mergi la adunare, fă ce vrei, dar nu cumva să i te împotrivești sau să îi poruncești să plece din viața ta, din trupul sau din sufletul tău. Nici vorbă!

– Fără cuvinte, dar eu chiar așa gândeam!

-Așteaptă, încă nu am terminat! Acum vine textul cu pricina, care, de altfel, este un text adorat de cei care afirmă că Dumnezeu dă boala. El se află mai jos, în versetele din Iov 5: 17 și 18: Ferice de omul pe care-l ceartă Dumnezeu! Nu nesocoti mustrarea Celui Atotputernic. El face rana și tot El o leagă; El rănește, și mâna Lui tămăduiește. Viorel, iar vreau să te întreb. Te rog să îmi spui cine i-a dat boala lui Iov: Domnul sau Satan?

-Hmmm…

-Stai să-ți citesc Iov 2:7–  Și Satana a plecat dinaintea Domnului. Apoi a lovit pe Iov cu o bubă rea, din talpa piciorului până in creștetul capului. Te mai întreb o dată: pe baza Scripturii, cine l-a lovit pe Iov cu boală?

-Satan.

-Exact! Diavolul, nu Domnul! Adică diavolul l-a lovit cu boala și, când colo, tot el [diavolul] spune în Iov 5:18 că, de fapt, Domnul face rana și Domnul rănește. Diavolul îi spune lui Iov că Domnul este Cel care l-a lovit cu boala. Ce mincinos!

Vezi cum minte diavolul? Parcă ar fi tatăl minciunii! Deci el l-a lovit pe Iov cu boala și tot el spune că, de fapt, Domnul i-a dat-o. exact cum facem și noi astăzi. Diavolul ne dă câte o boală, iar noi spunem că este de la Domnul. Și dacă tot am ajuns la acest subiect, dă-mi voie să te întreb încă o dată dacă tu crezi că boala este din partea Domnului ca să înveți o lecție, ca să-ți fie curățată mlădița sau zgura de pe tine sau dacă crezi că Domnul te pedepsește pentru ce rău ai făcut în trecut, ca și cum pedeapsa care a căzut peste Domnul Isus la Calvar nu a fost suficientă.

Imaginează-ți următorul scenariu: Un creștin are un accident cu mașina, iar în urma accidentului el, care este șofer de tir, zboară prin geam câțiva zeci de metri prin aer, căzând pe asfalt și rănindu-se destul de grav. Deci el acuma se poate numi o persoană rănită. Dacă noi spunem că Domnul face rana, înseamnă că și acest creștin este rănit de Domnul pentru diferite scopuri pe care doar Domnul le cunoaște. Conform textului din Iov 5:18, acel creștin ar trebui să aștepte îndurarea Domnului, nu-i așa? Ar trebui ca el să aștepte acolo pe asfalt ca Domnul să îi lege rănile pe care le are. Nu așa se înțelege? Dacă cineva crede că Domnul face rana, trebuie neapărat să creadă și restul versetului. Corect? Dar acest creștin se împotrivește timpului lui Dumnezeu pentru a-i lega rănile chemând ambulanța ca să îl ducă la spital, ca doctorii să îi lege rănile, nu Domnul, așa cum este scris apparent în Scriptură.

-Tibi, să nu uităm că Domnul lucrează și prin doctori. Dumnezeu i-a făcut pe medici.

-Unde scrie? Ai găsit undeva că Domnul lucrează și prin doctori? Știi cum sună asta, Viorel? E ca și cum dacă tu ai avea cancer și te-ai ruga Domnului să te vindece, ai spune că trebuie să ai și înțelepciune; deci ar trebui să mergi la un doctor să te trateze, pentru că dacă ai lăsa toată boala să ți-o vindece Domnul, El ar trebui să emită din cer o putere așa de mare încât s-ar putea stinge becurile din cer. Dacă ai vrea ca Domnul să-ți vindece complet boala, fără doctori, ar fi nevoie de o putere așa de mare încât să sară siguranța din cer de la prea multă putere necesară. Nu ar rezista coloana la o așa putere și din cauza aceasta se folosește de doctori Dumnezeu, ca să împartă responsabilitatea în două…

-Ceea ce spuit tu nu are niciun sens!

-Asta am vrut să demonstrez. Vezi cât de absurd sună? Dumnezeu nu ar avea putere să vindece un amărât de cancer fără un doctor sau fără medicamente?

-Și ce să înțeleg eu de-aici?

-Vreau să îți arăt că dacă tu crezi că Domnul dă boala, tu crezi o învățătură a dracilor.

-Înțeleg…

Ca o paranteză, vreau să fac o declarație importantă. Nu sunt supărat pe medici, pe tratamente, pe doctori sau pe medicină în general. Dacă nu ar fi fost ei, milioane de creștini ar fi murit prematur. Slavă Domnului pentru doctori! Eu doar vreau să arăt că de la început nu a fost așa. Și vreau să ajungem din nou la acel nivel, în care pur și simplu să trăim pe promisiunile Domnului că am fost vindecați și să vedem rezultate în trupurile noastre pe baza rănilor Lui, nu pe baza medicinii. Dacă nu ai credință, fugi la doctori, fă ceva. Nu lăsa copiii să sufere din cauza necredinței tale. Dar totuși începe să înveți cum să lupți cu bolile și cu suferințele ca în Numele lui Isus să le învingi și să nu mai ai nevoie de ajutorul oamenilor. Să rămâi permanent conectat cu vindecarea lui Dumnezeu pentru că El este Vindecătorul tău. Domnul vrea și poate să vindece orice boală acum, dar pentru că noi ne-am îndepărtat de învățătura biblică despre cum funcționează vindecarea și eliberarea, iar din această cauză rezultatele, adică minunile, au scăzut enorm în ultimele secole, am început să ne căutăm justificări bolilor noastre; și pentru că nu mai foloseam legea credinței, am ajuns nevoiți să mergem și noi la doctorii din lume. Astfel, noi, creștinii, cei care trebuia să fim spitale pentru societate, am ajuns să avem chiar noi nevoie de spital. De fapt, astăzi dacă ai fi acuzat că ești creștin, tu nu ești tare diferit față de cei din lume. Ei sunt bolnavi? Și tu ești. Ei sunt condamnați de diavolul? Și tu te lași condamnat de diavolul. Efectiv nu prea există probe prin care să te recunoască dacă ești creștin. O, Doamne, luminează-ne!

-Dar, Tibi, poate boala este mustrarea Domnului. Din când în când, te mai mustră.

-Bine că mi-ai adus aminte. Fii atent! Privește la o altă ramură importantă din Iov 5:17, Ferice de omul pe care-l ceartă Dumnezeu! Nu nesocoti mustrarea Celui Atotputernic. Viorel, ai citit? Deci cum spune diavolul că te ceartă Dumnezeu?

-Contextual este boala lui Iov. Rezultă că textul vrea să spună că prin boală te ceartă Dumnezeu.

-Exact! Și este fals! Pentru că nu Dumnezeu i-a dat boala lui Iov! Nu-i așa că e un nerușinat diavolul? Adică uită-te și tu puțin. Dumnezeu nu îl ceartă pe Iov [de fapt s-a lăudat cu Iov]. Nu îi spune nimic. Însă, după ce diavolul îl lovește cu boala, îi spune că Domnul i-a dat-o ca să-l certe. “Asta este mustrarea Domnului”. Uită-te la el ce minciuni spune! Este ca și cum doi copii se ceartă între ei, iar atunci când unul îl pocnește pe celălalt bine, ar spune: “Asta este rana pe care ți-a făcut-o taică-tu! Mai ții minte când ai făcut prostia aia? Ei bine, pentru aia. El te-a certat și te-a mustrat bine. De atunci ai rănile astea. Nu eu le-am făcut. Nuuu, nu eu te-am bătut, ci taică-tu!”

Iată, deci încă o minciună pe care a folosit-o diavolul pr Iov. El spune că boala reprezintă mustrarea Domnului. Dacă te-ai îmbolnăvit înseamnă că Tatăl te mustră și te ceartă. Exact cum unii folosesc greșit pasajul din Evrei 12. În capitolele următoare îl voi discuta și pe acesta.

-Tibi, dar de ce a îngăduit Dumnezeu ca Iov să fie bolnav?

-Unul dintre răspunsuri este că pentru Iov nu era niciun mijlocitor. Asta o dovedește Iov 9:33 Nici nu este vreun mijlocitor intre noi, care să-si pună mâna peste noi amândoi. Pentru noi, în schimb, este un astfel de mijlocitor, iar Numele Lui este Isus.

Nu este locul să explicăm acum, dar după cum vom studia pe parcursul acestei cărți, îți vei da seama de acest adevăr mare. Niciodată, dar niciodată, nu se va întâmpla unui copil, fiu al lui Dumnezeu, ce i s-a întâmplat lui Iov. Pentru Iov nu a murit nimeni ca să fie socotit neprihănit prin credință. Pentru Iov nu a plătit nimeni ca să fie vindecat fără plată. Pentru Iov nu s-a găsit un preț de răscumpărare. Pentru noi s-a găsit un preț de răscumpărare. Așadar, niciun copil al lui Dumnezeu nu va păți ce a pățit Iov pentru că Iov nu era în Legământ. Nu avea nicio acoperire. Noi prin Hristos avem promisiunile Lui nespus de mari și scumpe, iar una dintre ele este că prin rănile Lui am fost tămăduiți. Vom vedea pe parcurs aceasta.

-Viorel, ce vreau să înțelegi în urma acestei descoperiri puternice pe care ai primit-o în acest capitol este că acele cuvinte sunt cuvintele diavolului și nu ale lui Dumnezeu.

Drept susținere a acestei descoperiri, nu uita că însuși Pavel a prorocit că în vremurile din urmă oamenii se vor alipi de învățătutilr dracilor. Și parcă acum, mai mult ca niciodată, se predică despre “Top argumente că boala vine de la Domnul”.

-Cred că încep să înțeleg.

-Să te mai provoc o dată! Aceasta este întrebarea pe care ar trebui să ți-o pui permanent – dacă tu crezi că boala pe care o ai este de la Domnul, de ce mergi la doctor? De ce te împotrivești voii lui Dumnezeu cu privire la trupul tău? Dacă tu crezi că Domnul vrea să fii bolnav, stai bolnav, și nu te mai plânge! Să nu cumva să te tratezi, pentru că astfel te împotrivești voii Lui cu privire la trupul tău! Ai încredere în El! El nu îți dă peste puteri!

-Sincer, începe să mă înspăimânte această înțelegere. Nu m-am gândit că baza mea este pe un verset pe care l-a rostit un drac.

-Nici eu nu știam până când nu mi-a descoperit cineva asta. Așadar, mulțumiri fie aduse Domnului că NU acesta este adevărul!

Înțelegi acum cât de fals ne purtăm câteodată? Afirmăm lucruri cu seriozitate, sinceritate și religiozitate, dar când sunten la limită, activăm parole în timp ce ne supunem crezului “că Domnul a îngăduit boala asta și știu că El nu dă peste puteri, dar nu mai pot… Nu mai pot suporta durerea. Trebuie neapărat să iau ceva pentru calmarea durerii.” Și uite așa te-ai împotrivit voii lui Dumnezeu cu privire la nivelul durerii îngăduit pentru trupul tău. Nu ai avut încredere în El că nu îți dă peste puteri. Nu ai avut încredere în El că te va vindeca. Iar pentru că nu prea avem deloc încredere în Dumnezeu, mergem 100% încrezători spre doctori.

Am ajuns așa de departe încât avem mai mare încredere în niște doctori enervanți, în niște medici care te scutură de bani și care sunt nervoși pe tine permanent. Avem încredere în ei că ne vor face bine. Însă când vine vorba de Dumnezeu, Cel care din dragoste pentru tine a murit și a plătit pentru vindecarea ta pentru ca prin rănile Lui tu să fii vindecat, nu mai ai încredere în El. Ți se pare că El e dușmanul tău, cel care te-a lovit, cel care te-a uitat, cel care ți-a dat o boală ca să te învețe minte… un Dumnezeu pe care nu îl poți înțelege – ieri te-a iertat de toate păcatele și astăzi îți rupe gâtul, ieri era bun și iubitor și astăzi mă tem să mă duc să îi cer vindecare pentru că cel mai sigur îmi va spune: “Te trec prin cuptor ca să mă iubești mai mult. Te încerc prin boală ca să te cresc în credință. Te duc prin văi adânci și răcoroase ca să mă poți iubi mai mult după aceea. Deci, cu tot dragul, nu te pot vindeca pentru că este spre binele tău să rămâi bolnav”. În concluzie, degeaba te apropii de El. Știi dinainte că așa îți va spune. Ai mai mari șanse dacă te încrezi în doctori pentru vindecare decât în Dumnezeu.

Până unde s-a ajuns?! Unde scrie că ar fi spus Hristos așa ceva cuiva? Care tată ar face așa ceva? Să-l bată pe un copil sistematic, să-l bage în pat de durere sau în spital să îi ofere o boală terminală copilului, spunându-i cu drag “Tati te iubește. Asta este spre binele tău, ca să mă poți iubi mai mult, ca să poți sta mai aproape de mine, ca să poți fi mai ascultător…” care tată ar spune astfel?

Am ajuns să ne temem de propriul nostru Tată care ne iubește enorm. Am ajuns să ne temem de El, ba chiar să ne lăudăm cu această frică, spunând că aceasta este frica de Domnul. Am ajuns într-un hal în care ne trădăm un tată pe care nu îl cunoaștem și să ne încredem mai degrabă în oameni. Nu ai curaj să spui asta public, dar în lăuntrul tău de multe ori ți-ai pus încrederea în Dumnezeu și ai ratat ținta. Te-au ajuns așa multe încât ți-ai schimbat doctrina despre El. Acum îl vezi o Forță, o persoană necunoscută de undeva de departe care ți-a dat niște ordine și a plecat, care de fiecare data când vei greși te va lovi de o sută de ori pentru prostia ta pentru că meriți. Ești un nimeni, un nimic pentru el. Așa ți se pare. Așa vezi lucrurile. Ai fost învățat să te simți un nimeni. Toată ziua să repeți despre tine că ești doar un păcătos, ești cel mai mare păcătos, că trebuie să te simți păcătos, pentru că dacă nu te simți, ești mândru și iar îți iei pedeapsa.

Pe de altă parte, dacă ești păcătos de-a dreptul, iar nu e bine. Așteaptă-te la curățiri groaznice. Trebuie să te pocăiești. Trebuie să fii curățat prin durere, prin boli, prin problem. E mult de muncit la tine, ești învățat să te aștepți la boli și pedepse. Dumnezeu este drept. Ți se repetă des, iar și iar. Este bun, dar între ghilimele; este bun doar când tu ești drept, iar cum tu nu poți fi drept, ești permanent în mânia lui Dumnezeu.

Ai crescut și realitatea de pe teren ți-a arătat că pur și simplu nu poți fi pe placul Domnului. Ai început să disperi, să cauți ajutor la frați, ai ajuns să te întrebi dacă într-adevăr există un Dumnezeu pe undeva, deoarece ți-ai dori să nu existe vreun Dumnezeu așa greu de mulțumit și de sfânt pentru tine. Ai ajuns în colaps, nimic nu iese, nimic nu se leagă…

Ți s-a spus că L-a trimis pe Fiul Lui să moară pentru tine, dar nu prea înțelegi mare lucru din asta. Tot în Vechiul Legământ trăiești. Practic, Domnul Isus nu a făcut mare diferență pentru noi, de fapt, a adus o osândă mai mare peste noi. Harul, care trebuia să fie ușor, l-am transformat în ceva de o sută de ori mai greu ca Legea. Nu înțelegi; Biblia pare că te numește neprihănit și când colo tu nu ești. Biblia arată că Domnul Isus este bun, blând, iubitor, iertător, că a vindecat pe toată lumea și că nu a pedepsit pe nimeni.

Dar astăzi… El s-a schimbat, doar asta arată prorociile: Domnul este un foc mistuitor, Dumnezeu este mânios pe oameni, pe copiii Săi, pe toată lumea, nu este nici măcat unul bun, toți sunt răi și nu știe ce să mai facă cu noi. Așa că în mânia Lui trimite urgii cât cuprinde, pedepsește prin boli pe toată lumea ca ei să învețe să fie mai aproape de Domnul, să Îl iubească mai mult și să Îl slujească mai mult.

Frații mei, așa am crezut și eu, dar a venit un timp minunat în care Domnul mi-a arătat multe lucruri importante. Mi-a arătat cum este El cu adevărat. Toate lucrurile pe care mi le-a arătat în ultimul timp nu pot fi scrise într-o singură carte. În această lucrare nu voi scrie foarte mult despre har, neprihănire și identitate în Hristos. Aceasta este o carte despre cum să fii vindecat și eliberat. Doar un singur lucru vreau să reții din ce am scris în ultimele rânduri: Dumnezeu nu mai este supărat pe tine, Dumnezeu nu mai este mânios pe tine, Dumnezeu prin Isus Hristos te iubește enorm, El este dragoste, nu foc mistuitor!

Nu Dumnezeu este  Cel care îți face rău! Nu Domnul este Cel care te îmbolnăvește! Nu El te bagă în toate problemele! Nu El este Cel care pune porunci și reguli peste tine ca să te nimicească! Dumnezeu vrea să te vindece, să te restaureze, vrea să te ajute. Totul este pe gratis în Numele lui Isus! Pot să ai încredre în El, pentru că nu Domnul este autorul problemelor din viața ta! El vrea să te ajute să scapi de ele! El a murit pentru asta!

Diavolul este vinovat pentru tot răul ce se întâmplă în lume. Și vrem să învățăm cum să îl înfrângem. El este ucigașul și vrem să ne învețe Dumnezeu cum să “ucidem” ce vine de la diavol. Doamne învață-ne! Amin!

-Ți-o spun cu toată libertatea: omule, ești preaiubitul lui Dumnezeu! Isus te iubește nemaipomenit de mult. Fii binecuvântat!

– Amin, amin, amin! Ohh… așa sunt de prins în frica de pedeapsă încât nu mai pot trăi liber din cauza asta. Aș vrea să mă apropii de Domnul, dar ninciodată nu ajung să mă simt vrednic.

-Tu ești vrednic… permanent ești vrednic… prin Isus Hristos, prin neprihănirea Lui!

-Amin, slavă Domnului!

-Mai ai vreo întrebare?

-Da, mai am o întrebare. Am înțeles acest text și totuși mai sunt alte texte care afirmă că Domnul dă boli, pedepse și chinuri cui vrea. Cum rămâne cu acelea?

-Așa… Așteptam să pui și problema aceasta. Pentru a răspunde la această întrebare, trebuie să înțelegem diferența dintre testamente. Despre aceasta vom vorbi în capitolul următor. Vom înțelege cum arată Biblia, natura lui Dumnezeu în multe privințe. Ești pregătit să vezi că Dumnezeu chiar nu este mânios pe tine cum ar fi fost în Vechiul Legământ?

-Abia aștept. Doamne, răspunde-mi la întrebările vieții!

-Amin, Doamne! Mulțumim pentru răspunsurile Tale!


DE CE SCRIE CĂ EL FACE RANA ȘI TOT EL O VINDECĂ? Iov – Cum să ne rugăm pentru bolnavi

One thought on “DIALOG cu VIOREL IUGA – Iov 5:18, versetul care a dat o teologie greșită

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.