Mediatorul unei controverse imaginare

B a r z i l a i - e n - D a n

Cine are dreptate? Pavel care spune că suntem mântuiți prin credință, „fără fapte“ sau Iacov care cere să vadă credința ,,din faptele noastre“? Până și Luther s-a rătăcit în această controversă, ajungând să declare epistola lui Iacov, fratele lui Isus Christos, drept ,,o epistolă de paie“ (aluzie la judecata credincioșilor care au zidit pe temelie paie, fân, lemn, etc. din 1 Cor. 3).

Autorul epistolei către Evrei, care a rămas incognito până acum, se oferă să mijlocească în această ,,inventată“ controversă folosind o altă prepoziție în loc de ,,fără“ sau ,,prin“ când este vorba despre relația dintre credință și fapte. Iată ce frumos vorbește el folosind termenul ,,înșoțească“, adică nici una fără cealaltă, nici credință fără fapte, nici fapte fără credință:

„Măcar că vorbim astfel, preaiubiţilor, totuşi de la voi aşteptăm lucruri mai bune şi care însoţesc mântuirea. Căci Dumnezeu nu este nedrept ca să uite osteneala voastră şi dragostea…

View original post 76 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.