Homosexualitate, Adulter și Alegere.

Un punct de vedere echilibrat și  realist

Este homosexualitatea o alegere? Răspunsul la care am ajuns eu este “da și nu.

Tabăra care mărșăluiește pentru drepturile homosexualilor afirmă că orientarea heterosexuală sau homosexualitatea nu sunt alegeri pe care oamenii le fac la un moment dat în viață ci sunt înclinații sau dispoziții cu care oamenii se nasc.

Tabăra celor ce sunt împotriva homosexualilor consideră fie că homosexualitatea este o boală psihică, fie că este o alegere pe care unii oameni o fac din diverse motive (unul dintre aceste motive citate fiind experimentarea unui abuz sexual în copilărie).

Biserica Creștină a sustinut de-a lungul secolelor, pe baza Scripturii, că practica homosexualității este un păcat, o violare a legii morale, atât în ce priveste legea naturală cât si ceea ce priveste legea revelată în Scriptură. In vreme ce Biserica (incluzând aici traditiile ortodoxe-răsăritene, romano-catolice si protestante-confesionale) recunoaste că Dumnezeu si-a revelat voia in două cărți – “cartea” naturii și cartea Biblia – se pune intrebarea dacă descoperirea științifică conform căreia unii oameni se nasc homosexuali nu provoacă ințelegerea crestină conform căreia homosexualitatea este împotriva legii naturale.

Nu cunosc in detaliu studiile stiintifice prin care academicienii au ajuns la concluzia ca homosexualitatea este înnăscută, iar , in această cugetare, am să presupun că acest demers stiintific a respectat normele stiintei si concluzia lor este corectă. Din acest punct de vedere, ca si crestin, recunosc că studiind natura, acei specialisti au descoperit că homosexualii (sau măcar o parte dintre ei) nu aleg să fie homosexuali ci se nasc așa.

Pe de alta parte, consider că doar pentru că homosexualitatea este înnăscută nu doveste că este o orientare sexuală normală si nici justifică încălcarea legii morale prin practica homosexuală. De ce? Pentru că există numeroase inclinații si orientări înnăscute care nu sunt nici normale și nici morale.

Ansamblul păcatelor sexuale poate fi definit ca orice manifestare sexuală care este in afara cadrului stabilit de Dumnezeu – căsătoria monogamă pe durata întregii vieți între un bărbat și o femeie. Orice practică sexuală în afara fidelității monogame între un bărbat și o femeie este, din punctul de vedere al voii revelate de Dumnezeu în Scriptură, un păcat sexual. În această privință, distincțiile și nuanțele ce sunt izvorâte din normele culturale par să fie puțin importante, pentru că înaintea legii lui Dumnezeu orice deviere sexuală atrage după sine vinovăția rebeliunii față de Dumnezeu.

Dupa forma de manifestare, păcatele sexuale pot fi:

  1. Indulgența față de pofta sexuală nemanifestata fizic față de o persoana în afara căsătoriei
  2. Antrenarea poftei sexuale prin manifestarea ei verbală și exprimarea intenției prin flirt față de o o persoană în afara căsătoriei
  3. Indeplinirea  poftei sexuale prin manifestarea fizică cu o persoană în afara căsătoriei

După obiectul manifestării păcatului sexual:

  1. Păcatul sexual cu o persoană de sex opus (adulter heterosexual)
  2. Păcatul sexual cu o persoană de acelasi sex (homosexualitate)

Deși există distincții și nuanțe în ce privește gravitatea și consecințele temporare ale acestor păcate, toate fac parte din aceeasi categorie și în esență reprezintă aceeași încălcare a voii morale revelate de Dumnezeu în legea sa, izvorâte din aceeași dorință necontrolată și rebeliune față de Dumnezeu. Pornografia, relațiile sexuale înaintea căsătoriei, adulterul și homosexualitatea atrag după ele același proces de vinovăție.

Este heterosexualul care își înșeală soția sau care are relații sexuale înainte de căsătorie mai puțin vinovat decât homosexualul? Răspunsul găsit în legea lui Dumnezeu este “nu.” Deși homosexualitate este nu doar o încălcare a legii revelate în Biblie ci și o încălcare a legii revelate în natură, păcatul homosexualității nu scuză păcatele sexuale ale heterosexualilor.

Ipocrizia epocilor anterioare care au încriminat homosexualitatea a fost faptul că în vreme ce homosexualii erau aspru pedepsiți și stigmatizați, heterosexualii care aveau relatii sexuale înaintea căsătoriei sau cei care comiteau adulter erau tolerați. Daca ar fi sa constatam un progres in societate, atunci consider ca l-am gasi intr-un nivel mai redus de ipocrizie. Dar sinceritatea lipsită de adevăr nu aduce decât o transparență mai mare a păcatului: oamenii se simt liberi și mândri în expunerea propriei rebeliuni față de Dumnezeu.

Oamenii de stiință care sustin ca homosexualitatea este inascuta, recunosc faptul ca si dorinta heterosexualilor de a avea relatii sexuale inainte de casatorie sau de a avea relatii sexuale cu alte persoane pe lângă soț/soție este la fel de innascuta.

Dar, doar pentru că homosexualii sunt născuti cu o orientare înspre relatii sexuale cu persoane de acelasi sex, iar heterosexualii sunt născuti cu o orientare înspre adulter, nu înseamnă că homosexualitatea sau adulterul au o justificare înaintea dreptății lui Dumnezeu.

Conditia si orientările cu care suntem născuți fac parte din consecintele păcatului originar care este transmis prin naștere de la părinți la copii. Doar pentru că te-ai născut cu un impuls păcătos, nu înseamna că trebuie să îl urmezi. Doar pentru că te-ai născut cu dorința de a acumula tot ce îți place din jurul tău, nu înseamnă că esti justificat să furi. Doar pentru ca te-ai născut cu instinctul de auto-apărare,  nu înseamnă că, din mânie, că ai fost jignit poți să omori un om care te-a jignit.

Faptul ca homosexualitatea este o orientare innascuta nu justifica persoanele care comit acest păcat, după cum impulsurile sexuale înnăscute ale heterosexualilor nu justifică adulterul (sau alte păcate conexe).

Mesajul Bisericii Crestine este cel al Evangheliei lui Iisus Hristos, al iertarii păcatelor prin credință in jertfa de pe Cruce, prin care, orice păcate, oricât de mari ar fi, sunt iertate de dragostea lui Dumnezeu care se descoperă prin Scriptură (în credința în Jertfa lui Iisus de la Golgota), spălând oamenii de păcate, adoptându-i în familia Sa (prin re-nașterea lor de Dumnezeu prin Duhul Sfânt, ca urmare a pocăinței și credinței lor) și păzându-le trupurile pentru viața vesnică.

Mesajul Bisericii nu este un mesaj al condamnării ci o invitație la primirea spălării de păcate, înnoirea vieții prin Duhul Sfânt si intrarea în familia lui Dumnezeu, eliberați de păcate și de neputințe.

sursa: https://ateilor.wordpress.com/2013/12/19/homosexualitate-adulter-si-alegere/

________________________

Citiți și:

10 mituri despre homosexualitate, DEMONTATE

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s