Excluderea tatălui fiului risipitor

Daniel Branzeiby  Daniel Branzai

Inițiativa familiei din Florida care a cerut bisericilor din RBA zile de post și rugăciune pentru copiii risipitori din familiile creștine  a scos la iveală și o altă problemă din bisericile noastre: ostracizarea părinților care au astfel de copii.

Îmi aduc aminte că de această atitudine dușmănoasă s-au „bucurat“ și Billy Graham și Grec Laurie (doi dintre cei mai mari predicatori ai veacului modern), cknd copiii lor, pentru o vreme, au ajuns „risipitori“. Există în această lume pestriță chiar oameni care nu-l pot vedea pe Franklin Graham, „risipitorul“ de altădată, la conducerea misiunii tatălui său pentru că nu-i pot ierta abaterile din tinerețe.

Este bine să știm cum s-au „apărat“ acești părinți americani înaintea celor care erau și sunt gata să-i excludă din activitatea creștină.

În Evanghelia Sa, Domnul Isus dă pilda fiului risipitor pentru a ilustra harul iertări și măsura îndurărilor lui Dumnezeu. Pilda are trei personaje: un tata bogat și doi fii.

Cei superficiali spun că singurul personaj negativ al pildei este „fiul risipitor“, care nici n-a așteptat să-i moară tatăl ca să-și ceară partea de avere și să plece să se distreze în plăcerile păcatului departe de casa părintească.

Cei „mai adânci“ au ajus la concluzia că tatăl din pildă avea de fapt doi fi problemă. Singura deosebire dintre ei era că unul se înstrăinase plecând de acasă, iar celălalt se înstrăinase în casa părintească. Țn esență, amândoi erau departe de a-și înțelege și aprecia tatăl. Pentru acești exegeți, pilda are două personaje negative, fiii, și doar unul pozitiv, tatal.

Există însă astăzi în biserici unii care, arătând acuzator cu degetul spre familii cu fii risipitori, spun că în pilda Domnului Isus nu exită nici un singur personaj pozitiv. La fel de vinovat ca fiii este și tatăl lor, care n-a știut să-i crească sau să vegheze asupra lor. Este o exegeză nouă, pe care Dumnezeu și Domnul Isus n-a crezut-o posibilă. Acești farisei moderni cer nici mai mult, nici mai puțin decât .. excluderea tatălui fiului risipitor din orice activitate creștină a bisericii.

Oare așa au reacționat vecinii omului din pilda Domnului Isus? Oare și ei l-au exclus din Sinagoga lor? Nu cumva ei, despre care nu ni se spune nimic în Biblie, au fu făcut altfel, venind să plângă și să se roage alături de un părinte cu inima îndurerată?

Tatăl din pilda Domnului Isus n-a avut vecini pentru că-L reprezintă pe Dumnezeu – Tatăl. Și când te gândești că există unii care vor să-L pună „la punct“ în bisericile noastre (nu „ale Lui“).

Vedeți, Billy Graham și Grec Laurie cred că, de fapt, în pilda Domnului Isus nu există nici un singur personaj negativ, pentru că, până la urmă, toți trei au făcut ceea ce trebuiau să facă. Asta contează. Aceasta este intepretarea hristică și haristică a pildei fiului risipitor. Aceasta este imaginea cerului.

Cine are dreptate? Cum judecați voi? Cum citiți și cum interpretați această pildă a Domnului Isus? Cât de vinovați sunt părinții care și-au crescut bine copiii cât i-au avut în casa lor, dar care i-au văzut cu durere rătăcindu-se odată cu plecarea lor de acasă?  Cât de responsabil mai este un părinte pentru copilul lui pe care biserica l-a considerat destul de responsabil ca să-i ia în considerare hotărârea și să-l boteze?

(sursa)

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s