Idei rămase de la întâlnirea cu fratele Daniel Cristian Florea, fost preot ortodox

daniel-cristian-floreaM-am bucurat să am o părtășie minunată cu fratele Cristian

Am rămas surprins in primul rând de modestia lui Cristian, de simplitatea lui si dorința in toate mesajele lui, de-a-l pune pe Hristos Domnul in centrul propovăduirii sau a mărturisirii Lui. Prin acest lucru mi-am dat seama că este omul lui Dumnezeu si nu caută nicidecum să se predice pe sine, ci să-L predice pe Cel cu care S-a întâlnit, Care și i-a dat viața pentru el, adică Hristos Domnul.

Venind amândoi din religia ortodoxă, am putut discuta împreună câteva lucruri în comun, pe care le-am abordat și care ne leagă în mărturisirea noastră:

1. Dorința ca preoții ortodocși și lumea ortodoxă, să afle câtă neconcordanță există între învățătura ortodoxă și învățătura Sfintei Scripturi.

Am putut sa-mi reafirm inca odata, practica si teologia ortodoxa gresita privitoare la preotie, la moaste, la parastase, pomeni, inchinarea la tablouri, proscomidia etc, care n-are nimic in comun cu Sfanta Scriptura si de fapt este o grava eroare in care oamenii persista din cauza necunostintei sau poate si din cauza ignorarii Adevarului Scriptural.

In sensul acesta preotia Levitica odata cu venirea Domnului s-a sfarsit si preotia lui Hristos nu trece de la unul la altul, astfel ca preotia ortodoxa nu-si are nici un temei Scriptural si este lovita de nulitate.

Evrei 7: 14. Caci este vadit ca Domnul nostru a iesit din Iuda, semintie despre care Moise n-a zis nimic cu privire la preotie. 15. Lucrul acesta se face si mai luminos cand vedem ridicandu-se, dupa asemanarea lui Melhisedec, un alt preot, 16. pus nu prin legea unei porunci pamantesti, ci prin puterea unei vieti nepieritoare. 17. Fiindca iata ce se marturiseste despre El: „Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec”. 18. Astfel, pe de o parte, se desfiinteaza aici o porunca de mai inainte, din pricina neputintei si zadarniciei ei – 19. caci Legea n-a facut nimic desavarsit – si, pe de alta, se pune in loc o nadejde mai buna, prin care ne apropiem de Dumnezeu. 20. Si, fiindca lucrul acesta nu s-a facut fara juramant – 21. caci, pe cand levitii se faceau preoti fara juramant, Isus S-a facut Preot prin juramantul Celui ce I-a zis: „Domnul a jurat si nu Se va cai: „Tu esti Preot in veac, dupa randuiala lui Melhisedec” – 22. prin chiar faptul acesta, El S-a facut chezasul unui legamant mai bun. 23. Mai mult, acolo au fost preoti in mare numar, pentru ca moartea ii impiedica sa ramana pururi. 24. Dar El, fiindca ramane „in veac”, are o preotie care nu poate trece de la unul la altul. 25. De aceea si poate sa mantuiasca in chip desavarsit pe cei ce se apropie de Dumnezeu prin El, pentru ca traieste pururi ca sa mijloceasca pentru ei. 26. Si tocmai un astfel de Mare Preot ne trebuia: sfant, nevinovat, fara pata, despartit de pacatosi si inaltat mai presus de ceruri, 27. care n-are nevoie, ca ceilalti mari preoti, sa aduca jertfe in fiecare zi, intai pentru pacatele sale, si apoi pentru pacatele norodului, caci lucrul acesta l-a facut o data pentru totdeauna, cand S-a adus jertfa pe Sine insusi.

Bineinteles ca daca preotia ortodoxa este lovita de nulitate, atunci omul de rand poate avea intrare directa la Tatal, prin Hristos Domnul, Marele nostru Preot si Mijlocitor.

De aici, bineinteles ca tot “hocus pocusul” preotului ortodox cu privire la proscomidia, transformarea painii si vinului in trup si sange, rastignirea din nou in altar a Domnului Hristos, marturisirea pacatelor ectc, nu-si are relevanta si nici suport biblic, toata practica aceasta este lovita de nulitate.
Astfel lucrarea fratelui de ducerea Evangheliei si a Adevarului biblic printre preotii si enoriasii ortodocsi este o lucrare binecuvantata de Dumnezeu, este chemarea lui Dumnezeu pentru fratele Cristian si merita sprijinita de bisericile noastre neoprotestante.

2. Nevoia in lumea neoprotestanta de cunoastere a ortodoxiei in scop apologetic si evanghelistic.
Amandoi am ajuns la concluzia ca in bisericile noastre se cunoaste prea putin despre ortodoxie, despre practica si invatatura gresita din biserica ortodoxa, astfel ca foarte multi chiar daca ar dori sa faca misiune si evanghelizare nu stiu cum sa abordeze lumea ortodoxa.
Mai mult curentul ecumenist care a cuprins multe biserici neoprotestante, este o adevarata piedica in evanghelizarea si misiunea neoprotestanta de-a duce Evanghelia pana la marginile pamantului. Intr-o asemenea circumstanta noi care venim din lumea ortodoxa, suntem priviti ca si gresiti in modul de abordare al lumii ortodoxe, prin aceasta bineinteles ca nu se are in vedere Evanghelizarea, ci ecumenismul si implicit alte scopuri care nu au nimic de-a face cu Imparatia lui Dumnezeu si Neprihanirea ceruta de Domnul Hristos.

Bineinteles ca influentele misticismului care predomina in asceza si practica ortodoxa, acum bat puternic si patrund si in bisericile neoprotestante conservatoare, asa ca o necunoastere a ortodoxiei in scop apologetic, este de fapt o cursa pentru lumea neoprotestanta.

Mai ales pentru bisericile neoprotestante din Romania, o cunoastere a teologiei si invataturii ortodoxe, inseamna o buna abordare si eficienta in lucrarea de misiune si evanghelizare a spatiului ortodox, asta cu scopul de-ai aduce pe oameni la relatia personala cu Hristos Domnul si la Adevarul Scriptural, Cuvantul viu al lui Dumnezeu care este puterea de mantuire a celui care crede.

Continue reading Paginacrestina.wordpress.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s