Teologul Miroslav Volf

Allah & Miroslav Volf[quote]

… un citat din cartea lui Miroslav Wolf – Exclusion and Embrace:

As vrea sa dau un citat din cartea lui Miroslav Wolf – Exclusion and Embrace:

“One can learn from God the Father no more about what it means to be a human father than one can learn about what it means to be a human mother; inversely, one can learn from God the Mother no more about what it means to be a human mother than on can learn about what it means to be a human father. Whether we use masculine or feminine metaphors for God, God models our common humanity, not our gender specificity.”

Nu vreau sa fac afirmatii deoarece teologia aceasta este prea “fina” pentru mine. Am sa pun intrebari doar, poate ma ajuta cineva sa inteleg: Ce vrea de fapt autorul sa exprime aici? Cine sau ce e “God the Mother”? Putem folosi “metafore” feminine pentru Dumnezeu tinand cont ca Dumnezeu ni s-a relevat folosind “metafore” masculine? Are vreo legatura cu miscarea evanghelica feminista? O sa ne putem ruga si “Mama noastra care esti in ceruri”? Are vreo importanta faptul ca Dumnezeu ni s-a relevat ca Dumnezeu-Tatal si nu ca “Dumnezeu-Mama”? Putem sa “neutralizam” asa simplu “genul” lui Dumnezeu? Biblia nu ne vorbeste despre partea “feminina” a lui Dumnezeu, in schimb ne vorbesc Cabala si Coranul, deci sa fie vreo legatura? Sau vreun “izvor” de inspiratie?

Sursa: New Age – Imparatia intunericului

2 thoughts on “Teologul Miroslav Volf

  1. Eu vă pot răspunde. Trebuie să citiți și contextul, să nu scoateți acest citat și să-l folosiți independent. Da, există „God the Mother”, fiindcă e folosit de teologia și filosofia feministă, iar el se folosește de acest termen după ce spune că nu-i aparține. Deci e doar o formă de a rezuma o discuție mult mai amplă și extinsă (are un întreg capitol dedicat diferențelor de gen). Insinuați excesiv pe un citat minor. E o procedură incorectă sub raport metodologic. Ajungeți la Coran și Cabală, dar nu precizați că autorul nu folosește deloc aceste surse, ci are cu totul altă abordare.

    După această metodă, puteți desființa inclusiv Biblia.

  2. A cita că «există „God the Mother”, fiindcă e folosit de teologia și filosofia feministă» și a-l scuza pe Volf că spune că acest termen nu-i aparține, nu-l absolvă de-o oarecare asociere. Prin ceva “bun” – Exclusion and Embrace – e vorbit de rău.
    Adevărul și iubirea de care vorbește Evanghelia, întrupată în Isus, nu poate fi explicată decât prin duhul adevărului care a scris-o. Iar observațiile făcute de unii comentatori la carte nu-și aveau locul dacă Volf scria în acel mod și evita să pună ceva din sămânța Vrășmașului. Dar a pus, despre asta e vorba.
    De acord, Volf e mare scriitor și teolog, poate sunt și cei care-l susțin, că Exclusion and Embrace are și învățături bune și foarte bune.
    Însă toți intervenim cu bună credință, dar referirile noastre NU sunt prin duhul adevărului, și sunt imperfecte, doar sincere și …atât.
    Probabil că altfel se întâmpla dacă nu i se făcea reclamă și fiecare lua cum îl îndemna cugetul. Credeți că Volf e de aceeași talie cu Dietrich Bonhoeffer din “Costul uceniciei”? Rămân însă întrebările fără un răspuns satisfăcător; dar asta poate fi ceva normal ….însă Dumnezeu ne va lumina pe fiecare după voia Sa.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.