Experințe cu Dumnezeu – George Korovessis (Γιώργος Κοροβέσης)

Traducerea by  Mihail Ciprian Mureșan (Irlanda)

Partea 1

Am ales să traduc mărturia fratelui Γιώργος Κοροβέσης, pastor al bisericii  penticostale din KIFISIA (Κηφισιά), aici e site-ul  bisericii: http: //www. wordofgod. gr/media/ro. Iar originalul poate fi ascultat aici: https: //www. youtube. com/watch? v=0DxtYY57Yd0, in limba greacă.

Biserica penticostală unde fratele este  membru se numeste: Free Apostolic Church of Pentecost,  iar in greaca: EAEP (Ελευθέρα Αποστολική Εκκλησία Πεντηκοστής).

Prima parte are 1 ora si 35 de minute.

Am început de la minutul 2:12, unde fratele Giorgos  este intrebat de un alt frate care tot Giorgos il cheama, iar mai jos in marturie o sa mai apara un Giorgos. Dar asta nu va denatura marturia in sine, doar am vrut sa mentionez aceste mici amănunte de la inceput.

G: Frate Giorgos, o sa incepem cu marturia dumneavoastra si sa ne spuneti in putine cuvinte cum era viata dumneavoastra inainte ca sa il cunoasteti pe Hristos si dupa asta  o să intrăm si in perioada unde a venit Hristos si v-a găsit si v-a adus  la drumul Evangheliei si al mântuiri.

G: Fratele meu Giorgos, haideti sa incepem cu Evanghelia, vreau sa  citesc putine versete din Fapte 24:14-16. Aceasta marturie a apostolului Pavel este foarte simpla si in aceasta marturie scurta isi marturiseste viata de care isi aminteste ca o avea inainte ca sa il cerceteze Hristos. Si asa trebuie sa incepem intotdeauna. Eu m-am nascut in Maroussi, acolo am crescut si acolo am fost si gasit de Isus, Mantuitorul. M-am nascut intr-o  familie buna, religioasa, si in special bunica mea avea un sfânt caruia de fiecare data  cind ajungea acasa, intra in camera ei si se ruga lui. Asa am invatat si eu că trebuie sa ma rog. In scoala primara si la liceu mai pe urma, mergeam la grupuri crestine care se aduna, pentru că iubeam in felul meu pe Hristos. Pentru lucrurile mici ma rugam sfantului Giorgos, apoi pentru lucrurile mai mari  ma rugam sfintei fecioare, iar daca erau lucruri foarte serioase ma rugam lui Hristos. Imi amintesc ca in grupurile crestine unde mergeam atunci am invatat multe, eram de 14, sau 15 ani, si as indrazni  sa spun ca ieseam  in evidenta in aceste grupuri cu ravna mea pentru Hristos, cu dragostea mea pentru Evanghelia lui Isus, si bineinteles ca chiar tatal meu a inceput  sa se ingrijoreze pe atunci, si sa imi zica: Nu cred ca vrei sa ajungi papas? ( popă), si am observat ca avea o spaima in ochii lui si am inteles  ca nu îi placea, dar eu nu aveam niciodata  vreun gand sa ma fac papas, din contra  imi placeau  lucrurile tehnice, si am vrut sa studiez in directia aceasta pentru a imi face o meserie. Si ce as vrea ca sa aduc aminte este ca din traditiile familiei  tatalui meu, am luat de la vârsta de 17 ani pana la varsta de 37 de ani obiceiul ca de doua ori pe an să merg la sfânta fecioară  la Dynos, in martie si in august, si as vrea sa marturisesc ca orice ceream in luna martie pe 25, până in august cand mergeam a doua oara, primeam, primeam tot ce ceream, si asta o zic  inaintea Domnului care imi este martor dar si sotia mea  imi este martoră. M-am casatorit la 24 de anii, am inceput sa avem copii pe care sa îi crestem, si intotdeauna ma rugam pentru ei, si pentru toate, si pentru serviciul meu, si in adevar pot sa indraznesc sa spun ca ma bucuram de generozitatea lui Dumnezeu la locul meu de munca, imi mergea foarte bine, fara sa imi faca  nimeni vreo favoare, si din punct de vedere familial toate mergeau bine, aveam trei copii, si toate  până când pe la 35 de anii a intrat pacatul in viata mea si ma robea. Asa am ajuns sa plec si de acasa, si ma intorceam acasa cand voiam, până când  am ajuns in punctul sa vorbim de divorț.

Personal m-am despartit de sotia mea, si marturisesc ca nu ma simteam atat de fericit si implinit ca m-am despartit de copilasii mei, si de sotia mea, dar pe de alta parte eram foarte indragostit pe atunci de altcineva, si aceasta dragoste  îmi alimenta pathosul meu, aducând toate la punctul de a fugi de acasă, definitiv.

G: Frate Giorgos, știați că e păcat ce făceați?

G: Da stiam, si eram sigur ca era pacat, dar a sti că ceva e păcat pentru un om nenăscut din nou, vorbesc din experiența mea, nu este o mare piedică pentru a păcătui. Cel nenascut din nou nu da importanta  faptului  ca păcătuieste sau nu păcătuieste, pentru ca ceea ce ne conduce in viața este ceea ce vrem noi după cum zice si Scriptura; pofta ochilor,   pofta firii pamantesti, înșelăciunea bogățiilor si placerile vietii acesteia, si toate acestea imi conduceau viata mea si prin prisma lor imi luam orice decizie. Atunci intr-o seara, am mers acasa sa imi fac bagajele pentru ca in urmatoarea zi sa plec, si in aceea seara, o zic din nou, ca nu puteam sa  zic ca sunt  cel implinit si  fericit, dar  eram cel decis, hotarat, si imi amintesc ca dormeam in biroul meu  singur, si inainte ca sa ma pun la somn in noaptea aceea, in biroul meu, m-am pus pe genunchi si am facut  o rugaciune, si am zis: Dumnezeul meu, ajută-mă, ce să fac? . pentru ca aveam inlauntru meu o mare lupta, si dupa aia m-am culcat. Pe la ora 3, sau 4, in somnul meu cred, dar mai pe urma si in trezirea mea, am simtit ca a venit un nor de culoare grey- albastru, si s-a asezat deasupra mea, nor pe care il vedeam defapt, si am auzit o voce in visul meu dar in continuare s-a prelungit in momentele trezirii mele, si vocea zicea: Vrei în adevăr să înveți ceea ce ai de făcut? ; si gura mea in timpul visului a inceput să răspundă, am inceput sa vorbesc in somn, dar nu vorbeam eu, vorbea gura mea, si acest fapt m-a trezit din somn repede, gura mea a răspuns: Da, Doamne. Si dupa  ce i-am raspuns, s-a auzit  din nou vocea care zicea: Când insă ai să inveți ce să faci, așa trebuie să și faci. ! Gura mea a raspuns a doua oara: Da, Doamne, si in acel moment m-am trezit, apoi m-am ridicat din patul meu plin de frica, am stiut  că a fost Dumnezeu, dar nu stiam ce trebuie sa fac, asa incât am ajuns intr-un punct de unde  nu ma mai puteam misca, si asta până  in momentul  când s-a facut ziua, pe când  trebuia de fapt sa imi inchid valizele si sa plec, am inceput de fapt să le golesc si să rămân acasa. Nu pot sa iti spun de ce am rămas. Simplu, am rămas. Nu am rămas pentru că m-am reindragostit de sotia mea, dar pur si simplu am rămas acasă.

G: Să  vă intreb ceva. Ați citit vreodată Evanghelia?

G: De multe ori chiar. Dar sa va spun mai corect ca este important. Imi amintesc când am fost in armata mi-au dat o Evanghelie, o carticica mai mica, traducerea Vamvas si o tineam sub perina mea intotdeauna ca sa ma pazeasca, dar asta nu inseamna ca o citeam, dar o citeam. Cand eram mic si mergeam la  grupurile crestine, citeam, insa  nu pot sa ma tin tare  ca citeam Evanghelia, am citit Evanghelia, dar nu toata. Am citit cele patru evanghelii, si Faptele Apostolilor, dar nici una din epistole, niciodata Apocalipsa, niciodata Vechiul Testament, deci intelegi ce inseamna  citit pentru mine.

De atunci am ramas acasa si am inceput sa vad ca casa mea era un mare dezastru. Intr-o casa cu oameni despartiti, copiii sunt dezbinati intre ei. Dinos era un copil foarte tare, fiul cel mai mare, apoi am avut doua fetite Cristina si Paledini, care pe atunci erau destul de marisori, apoi nu numai asta, pe baiat inainte il luam cu mine acolo unde savarseam pacatul, stiti omul devine hazos, nu stie ce sa mai faca in viata reala, asa incat dupa anii de zile ramai mirat de felul de gandire distrugator avut in trecut, intrebandu-te asa cum ma intrebam si eu de multe ori: Eu am facut toate acestea? . Trebuie sa spun ca in ceea ce priveste relatia extraconjugala pe care am avut-o, am dezlegat-o, am terminat cu toate  atunci deodata, dorinta aceea pacatoasa nu a mai venit niciodata nici in mintea mea, nici in gandurile mele, pot sa spun  ca m-a eliberat Dumnezeu, si cred ca in noaptea aceea in care m-a vizitat Dumnezeu.

Dumnezeu mi-a pus dragoste din nou in inima mea pentru nevasta mea, pentru ca in trecut o iubeam, si niciodata nu am incetat sa o iubesc, numai ca a intervenit pathosul pentru cealalta femeie. Atunci in aceea vreme, am luat o hotarare ca in fiecare duminica sa merg la biserica, ca sa imi pot imblanzi si feciorul mai mult,   si sa il ajut in felul acesta. Am incercat sa gasesc vreo biserica prin apropriere, si nu gaseam in Maroussi, pe atunci, dar am inceput sa colindam bisericile si manastirile pe care le gaseam, si stiti, copiii fiind foarte energici, prin orice biserica intram, din fiecare  biserica eram dati afara, eram alungati. Si daca nu ne alungau ei, eram noi rusinati si plecam de buna voie. Aici vreau sa fac  o mare interventie in acest punct. Vizita lui Dumnezeu a avut loc in anul 1981, pe cand eu traiam despartit de sotia mea din 1979. In blocul unde noi stateam, deasupra noastra locuia  o femeie crestina, o sora a biserici noastre, care era foarte buna, ne iubea, o iubeam si noi, ne iubea copilasii nostri, si cand ea a vazut aceasta despartire intre mine si sotia mea, a inceput  sa vorbeasca Anei despre Hristos. Si nu numai asta, dar o lua din cand in cand si la ceva intalniri de rugaciune, in ascuns, fara  ca eu sa stiu, pentru  ca eu eram foarte salbatic, eram un ortodocs inrait, si imi amintesc ca i-am spus odata ca daca o sa o vad mergand cu copiii mei la vreo alta biserica, o sa ii tau picioarele, si vorbeam foarte serios, nu ca o sa ii tau picioarele, dar mania mea pe care o aveam impotriva altor biserici. Pe aceea vreme cand sotia mea mergea cu vecina noastra la una din serile de rugaciune, Duhul Sfant ii vorbeste sotiei mele prin cuvantul prorociei, si ii multumim lui Dumnezeu pentru darul prorociei, si asta se intampla in 1979, si aceea prorocie a fost astfel: Ana, daca tu ai sa ramai, Eu o sa aduc  in biserica Mea pe barbatul tau, pe copii tai, si pe tine. Ana, a auzit acest cuvant, l-a crezut, dar l-a uitat. Dar era inlauntru ei cunostiinta, si asa s-a facut ca dupa ce am ramas eu cu ea  in 1981, si am inceput sa mergem la biserici, a inceput sa aibe o speranta. Aceasta  excursie a mea pe la diferite manastiri si diferite bisericii, a durat cam doi anii de zile, insa era o incercare sortita esecului, nu neaparat ca bisericile nu ne doreau, dar copiii nu se lasau dusi decat cu mari eforturi, si oriunde ii duceam ne faceau mari probleme, vorbim de probleme, pana cand in sfarsit am ajuns la o bisericuta din vecinatate, unde erau cam 5,6 oameni, si la un moment dat a venit epitropul, un om bun, si mi-a zis: Domnule Korovesi nu va putem lasa sa stati aici cu noi din cauza ca ne incurcati programul, si m-a scos afara. Si am iesit afara foarte suparat, da foarte suparat, am simtit ca era ca si cum m-ar fi  alungat Hristos, macar ca stiam ca oamenii au facut-o. Hristos ma dorea, dar oamenii ma alungau, dar eu le dadeam dreptate, zicand: au dreptate acesti oameni. Ei mergeau acolo sa se roage, si erau impiedicati de copilasi mei. Nu poti sa iti imaginezi asta. Erau plini de energie sa faca raul, si asta din cauza  unei familii care nu functionase bine.

In vremea aceea, Ana mi-a zis: Giorgos, nu vrei sa mergem la o biserica unde au invatatori pentru copilasi? Atunci m-am gandit, acum si asa m-a luat cum m-a luat acest riu sa merg la biserici, si fiindca nu aveam unde  sa mai merg, pentru prima data, macar  ca stiam ca merg la eretici, am acceptat totusi sa merg. Cand am intrat inlauntru am auzit prima predica si mi-am zis: astia nu au candele, nu au icoane, nu au sfinti, am ramas mirat de lucrurile pe care le vedeam, fiindca  eu nu stiam alta biserica afara  de biserica ortodocsa, si cea catolica, dar eu eram ortodocs, si ortodocsia era era biserica adevarata, si adevarata  religie, si nu am avut niciodata vreo indoiala despre ortodocsie. Cand am intrat insa acolo, am zis: aici toti sunt eretici, si ma tot intrebam ce caut eu acolo si un gand imi spunea sa ma ridic si sa plec. Baiatul meu Dinos insa era dus la scoala duminicala, si dupa ce s-a terminat prima ora a iesit si a venit linga mine, si eu i-am zis: du-te gaseste-o repede pe mama ta, ca sa plecam de aici. Dinos avea pe atunci 7 anii si imi zice: Tata de ce sa plecam de aici? . Pentru prima data. Oriunde mergeam il alungau, pentru ca era   un copil cu care lucrai greu, se certa, se batea, ii injura. Si el insista: tata, de ce sa plecam de aici? Si eu il intreb: Dar tu vrei sa mai stam? . Si el a zis ca: Da. Il intreb, dar ti-a placut? Si el  a zis ca: foarte mult. Si il intreb; vrei sa mai  revenim aici? Si el imi zice: cu siguranta.

Acolo am ramas surprins. Am ramas inca un ceas ca sa ascult Cuvantul lui Dumnezeu. Si am vazut ca nu vorbeau rau oamenii, ceea ce ziceau nu era iesit din comun. Apoi am plecat. Ana nu zicea nimic. Inlauntrul ei ducea o lupta privindu-ne, cauta sa vada daca eu am sa zic ceva impotriva, fiindca ea stia ca eu eram tare, ortodocs, si nu ma jucam de-a ortodocsia, ortodocs pana la moarte. Eu ii iubesc pe ortodocsi, pentru ca am cunoscut oameni buni, de pilda duhovnicul meu pe care il aveam, nu ii dau numele, era un om deosebit, special, vorbim de  un om special. Asadar in urmatoarea  duminica am mers din nou, de data asta ii urmaream mai cu atentie, mai cu placere, si am bagat de seama  ca ei aveau numai Biblia in mainile lor, si am inceput sa ma gandesc: Ce este aceasta? Numai Evanghelia!

Mi-am amintit ca mama mea  avea o Evanghelie, eu aveam  una,   si ma gandeam acum  ca Evanghelia  aceasta de la oameni acestia o sa fie o erezie, asa ca am si cumparat repede de la ei o Biblie, am mers acasa cu ea, la mama mea, am luat Biblia ei si am facut comparatie cu Biblia ce am cumparat-o, si din fericire, era aceiasi traducere, era traducerea Vamvas. Am luat si Biblia ce am primit-o in armata, si aia era la fel, si atunci mi-am dat seama ca cartea nu este eretica, este aceiasi Evanghelie. Si de atunci  am luat hotararea sa merg in fiecare zi la biserica, dar intre timp cautam sa aflu unde isi bat ei joc de mine, si aceasta din cauza  ca vedeam ceva ciudat la ei, o dragoste ce nu am mai intalnit-o. Ma cuprindeau pe mine, pe copilasi mei, copiii mei s-au linistit, nu mai deranjau pe nimeni, si asta m-a mirat, copiii mei nici nu mai zbierau, toti  te cuprindeau, era o dragoste deschisa, si eu ziceam: astia sunt niste oameni care iti intind curse. Dar mi-am zis eu: pe mine nu m-au prins ei, nu o sa isi bata ei joc de mine, asa ca o sa ii prind eu daca sunt niste rataciti, sau hoti, sau rai facatori, o sa ii inteleg eu cumva! . Dar in timp ce eu  le cautam lor vreo vina, de fiecare data cind mergeam acolo si auzeam Cuvantul lui Dumnezeu, Cuvantul intra in inima mea, si nu numai asta, dar dupa ce veneam de lucru in fiecare zi mergeam la biserica, apoi dupa ce plecam de la biserica acasa imi luam Biblia si pana  pe la 3 dimineata citeam din ea. Acest lucru a fost inadevar de la Dumnezeu, pentru ca le-a schimbat pe toate, Mi-a schimbat inima, logica si pentr-o clipa pe cand eram in biserica imi dau seama ca sunt un alt om. Toate s-au schimbat. Inima mea care a fost tare, deodata s-a muiat. Eu inainte ii vedeam pe toti de sus, din pricina meseriei mele, acum insa  ii vedeam pe toti de jos in sus si imi ziceam eu: Oare  sa fi fost nascut  din nou deja? Si in timp ce ma gandeam daca sunt nascut  din nou, m-am gandit cate  lucruri faceam  si nu le mai fac deloc, am lasat tigarile, eu fumam 3 pachete de malboro pe zi, a fugit mandria, a fugit taria mea, mi s-a deschis inima, am inceput sa iubesc, imbratisam si eu, radeam, eram bucuros, si toate acestea ma gandeam in timp ce stateam pe genunchi, in ora de rugaciune. Ma macina acest gand: oare asta sa fie nasterea din nou de care vorbesc predicatori pe aici, si in timp ce ma gandeam eu, deodata iese un cuvant profetic: Copilul meu Giorgos, te-am salvat, te-am născut din nou si o să te binecuvintez!  Si atunci sa vezi, m-a cuprins un plâns, si plângeam pe băncuța aceia, de s-a umplut de lacrimile mele unde stateam cu coatele, si mă tot intrebam: de unde a iesit apa aceasta din mine? Apa era pe băncuță.   M-am speriat. In ziua aceea am luat Cina Domnului pentru prima data, apoi  peste putine zile am fost botezat in apa, deplin incredintat, cu stiinta, in Numele Tatalui, a Fiului si a Duhului Sfant, inspre iertarea pacatelor. Si nevasta mea era nascuta  din nou, si ne-am botezat eu in ziua de marti, si sotia in ziua de miercuri.

Familia mea a aflat de  ceeace faceam  eu, si au inceput sa se impotriveasca, in special mama mea, care era o ortodocsa foarte buna, si care a aflat despre mine de la un nepot care i-a dat vestea ca eu am ajuns eretic. Mama nu l-a crezut, zicand ca ea stie ce fel de fiu are. Bunica i-a zis nepotul, sa te intreb ceva? Intreaba! . Ce zici are icoane acasa acum Giorgo? Se gandeste mama si incepe sa faca legatura  ca nu prea a mai vazut icoane prin casa mea. Apoi acelasi nepot o intreaba pe mama, daca eu am sa mai merg la Dynos, adica in pelerinaj.

Cand m-a intrebat mama, daca am sa mai merg, i-am spus ca o sa vad daca o voi face. Ce zici? Spune-mi o sa mergi sau nu? Si eu ii zic: Nu o sa merg! . Apoi ma intreaba mama: Unde sunt icoanele care le aveai acolo? Eu i-am spus ca le-am scos. Ea imi zice: Doar nu ai ajuns eretic? Mama mea era foarte bolnava, avea cu inima, si dintotdeauna mi-o amintesc ca era pregatita sa moara, cu adevarat sa moara, si toata copilaria mea trebuia sa alerg dupa doctor sa vina sa ii faca ceva, pentru ca pe atunci nu erau ambulante ca acuma. Acum mama mea ma intreaba: Tu sti ca eu am cu inima? Stiu! . O sa mor daca ai ajuns eretic, imi zice ea. Si ea a crezut, si eu am crezut ca o sa moara, si eu o iubeam, si ea m-a intrebat: O sa mai mergi acolo? Si eu i-am zis ca o sa vedem noi asta. Si ea mi-a zis: Daca ai sa mai mergi acolo, am sa mor. Si acum ce era sa fac? Pe deoparte o aveam pe mama, si de cealalta biserica.

sursa și continuarea AICI

Advertisements

One thought on “Experințe cu Dumnezeu – George Korovessis (Γιώργος Κοροβέσης)

1. Pingback: Experințe cu Dumnezeu – George Korovessis (Γιώργος Κοροβέσης) — ARMONIA MAGAZINE – USA – Si ce ar folosi unui om sa castige toata lumea, daca si-ar pierde sufletul?